Krister
Scandinavian Operations Director – OperationsKrister har jobbat på Creditsafe sedan mars 2004
Hur blir man Scandinavian Operations Director på Creditsafe?
Utöver det generella svaret som skulle passa på vilket företag som helst - målmedvetenhet, fokus, engagemang och förmåga att se möjligheterna - skulle jag säga att på Creditsafe räknas din prestation. Det är inte viktigt vad du gjort tidigare eller vad du har haft för titel utan det handlar om vad du bidrar med. Då får du chansen och kan bli precis det du vill bli. Min egen resa på Creditsafe började som telesäljare.
Vad är du extra stolt över med Creditsafe?
Sammanhållningen. Min känsla är att alla som jobbar här har roligt och har ett hjärta som slår för Creditsafe. Alla känner sig delaktiga. Det är fantastiskt att se människor växa, exempelvis när de säljer för första gången. Varje gång medarbetarna presterar mer än vad de själva trodde de hade förmåga att göra känner jag mig extra stolt.
När du tittar i backspegeln, vad gör du för reflektioner?
Vi har gått från att vara ett litet företag till att bli en viktig aktör på marknaden. Förr visste inte många vilka vi var, men idag syns vi ofta i media av olika slag. Vårt självförtroende har förbättrats och vi har blivit bättre på att sträcka på oss. Ett exempel är en ny tjänst vi skulle lansera. Vi tyckte inte att den var perfekt och var missnöjda, medan kunden ansåg att den fungerade utmärkt för deras behov. Nu är vi bättre på att sträcka på oss. Dock kan vi fortfarande bli ännu säkrare på oss själva. Det är därför vi har en bit kvar mot toppen. Vi måste inse hur bra vi faktiskt är och agera som det företag vi vill vara!